6/03/2012

Książki.

Cześć Wam!
Czas przywitać czerwiec ;)
niestety... pogoda znów zrobiła się taka, że nie mam najmniejszej ochoty wystawiać nosa poza drzwi :(
( choć nie lubię takiego przesiadywania w domu z powodu chłodu na dworze, każdy medal ma swoje 2 strony ;P)
co można robić siedząc w domu? oczywiście, że całkowicie różne rzeczy... ja jednak oddaję się czytaniu :)))
Aktualnie jestem na 144 stronie (a ma ok. 500 ;p) ostatniej wydanej części ,,Ani z Zielonego Wzgórza'', a dokładniej ,,Ania z Wyspy Księcia Edwarda'' :)
uwielbiam każdą jedną książkę z tej serii ;) (najbardziej jednak przypadła mi do gustu ,,Dolina Tęczy'' - książka opowiada o przygodach dzieci Ani ;)))



Wczoraj jednak na chwilę odłożyłam ,,Anię z Wyspy Księcia Edwarda''. Moja siostra dała mi dopiero co przeczytaną przez siebie książkę . Zaczęłam wczoraj i ... skończyłam dziś.
Powiem Wam, że jedna z lepszych książek jakie czytałam ( oczywiście zależy też, jaki kto ma gust czytelniczy ;))

Powiem Wam tak... dla mnie książka musi stać się światem ,w którym mogę znaleść się razem z bohaterami. Wokół mnie, może być włączony telewizor, jednocześnie jakiś filmik na laptopie, hałas przejeżdżających samochodów za oknem, szczekające psy... i jeśli ta książka na prawdę jest ciekawa... zapomnam o tym wszystkim, nie słyszę nikogo ,ani niczego i coraz bardziej zagłębiam się w jej historię.

Książka którą dała mi siostra jest niesamowita...
czytałam ją tak, że chciałam jak najszybciej dowiedzieć się jak się zakończy, jednak czytałam tak... by zasmakować każdego zdania i każdego wydarzenia. Standardowo oczywiście musiałam sie też popłakać ;) Powiem Wam, że nienawidzę momentu kiedy czytam ostatnie zdania danej książki. Jest mi przykro , ze to już koniec i chciałabym więcej, więcej i więcej...
Nie wiem dlaczego , ale bardzo zżywam się z bohaterami. Jest mi przykro kiedy im jest przykro, boję się w momentach kiedy oni są przerażeni. Stają się moimi ,,przyjaciółmi''...
Kiedyś nie znosiłam książek... szczerze to po zakończeniu 4 klasy szkoły podstawowej nie przeczytałam, żadnej książki od ,,deski do deski'' :) . Dopiero kilka lat temu obudziła się we mnie ta miłość :)

Wczorajszo-dzisiejsza książka to ,,Kwiaty na Poddaszu''.
Polecam! Wzbudziła we mnie niesaomwicie skrajne emocje.
Opowiada o losach szczęśliwej z pozoru rodziny , którą spotyka tragedia - w wypadku samochodowym ginie ojciec. matka z czwórką dzieci zostaje bez środkó do życia i wraca do swego rodzinnego domu. Niezwykle bogaci rodzice, mieszkający w ogromnej posiadłości wyrzekli się córki z powodu jej małżeństwa z bliskim krewnym, a narodzone z tego związku dzieci uważają za przeklęte. W tajemnicy przed dziadkiem rodzeństwo zostaje umieszczone na poddaszu, którego nigdy nie opuszcza. Dzieci żyją w ciągłym strachu, a odkrycie jakiego dokonuje najstarszy brat, stawia rodzeństwo w obliczu nieuniknionej katastrofy.

Całość jest napisana tak , jak byśmy widzieli to oczami tych dzieci.
Na prawdę polecam!!!


A jakie są Wasze ulubione książki?? Co aktualnie czytacie? a może nie lubicie czytać? :P

42 komentarze:

  1. ksiązki nie czytałam ale oglądałam film....jest bardzo poruszający

    OdpowiedzUsuń
  2. mam zupełnie tak samo jak Ty :) uwielbiam czytać, a jak już się książka kończy to jest mi przykro;) z chęcią przeczytam tą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytac ksiazki i mam dokladnie tak samo jak Ty :) Wszystko w kolo może "żyć", a ja oddaje się lekturze :) Jak spodoba mi się ksiązka to potrafie w dwa wieczory przeczytac 500 str ;) Aktualnie czytam "Ucieczka z raju". Lubie ksiazki pisane na faktach :) Czuje, że "Kwiaty na poddaszu" też bym polubiła :) Polecasz coś jeszcze?

    OdpowiedzUsuń
  4. ja najbardziej lubie czytac nowele historyczne lub poprostu ksiazki historyczne :)
    Lub oparte na autentycznych faktach - romansidla mnie nie ruszaja ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. czytam duzo ksiazek, ale pozrownaniu film i ksiazke Tristan i Izolda,to film jest warty do ogladania!:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. zapowiada sie ciekawie.. Po sesji wezme sie za ta ksiazke :P

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurczę, od wielu wielu lat w wakacje tradycyjnie czytam wszystkie części "Ani...". Myślałam, że jest ich tylko osiem, a tu niespodzianka! :D Właściwie o czym opowiada ta część? O końcowym etapie życia Ani? ;)

    oprócz tego mój chory mózg gustuje w chorych książkach z masą morderstw, krwi i perwersji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. 'kwiaty na poddaszu' uwielbiam książkę, a film moim zdaniem jest bardzo uproszczony i nie przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Diamentico, ja niedawno recenzowałam drugą część: "Płatki na wietrze". Niesamowite, mocne, wstrząsające. Doskonale wiem, co czujesz :))))

    No i pewnie przy okazji utrzesz nieco nosa tym czytelnikom, którzy sądzą, że zgrabna, długonoga blondynka na pewno jest idiotką, a książki widuje tylko w telewizji, ewentualnie na wystawie w centrum handlowym, gdzie poszła kupować kolejną parę butów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio też namiętnie czytam :D :D

    OdpowiedzUsuń
  11. czesc kochana u mnie nowy blog zapraszam :) i oczywiscie obserwuj ;* Caluję ;***

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam czytac...ale troche inna tematyke... horrory ( w szczegolnosci S. Kinga ) i ksiazki psychologiczne...a takze te o II wojnie swiatowej a raczej o losach ludzi z tamtego okresu i auschwitz...bardzo emocjonalne ale czasem dobrze troche posiedziec przy dobrej ksiazce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jesli chodzi o pierwsza ksiazke to nie przepadam za ta seria, co do drugiej to mysle ,ze chetnie bym ja przeczytala i prawdopodobnie zrobie to w przyszlosci, czytanie w taka pogode to jak najbardziej trafiony pomysl, do tego kocyk i kubek herbaty- idealonie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aktualnie nic nie czytam :) Ale opis wyżej wymienionej książki bardzo mnie zaintrygował i z chęcią bym taką książkę przeczytała . Nie wiesz czy będzie ona dostępna w bibliotece ?

    OdpowiedzUsuń
  15. ja kocham książki <3

    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam książki, nie rozumiem ludzi, którzy nie lubią czytać ;)
    Nie czytałam 'Kwiatów na poddaszu', muszę to nadrobić ;>
    Dodałam cię do obserwowanych ;>

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uwielbiam kryminały, psychologiczne bądź biograficzne.
    Ulubiona książka to "Z zimną krwią" Trumana Capote a obecnie pochłania mnie książka "Marilyn, ostatnie seanse" Michela Schneidera mimo sesji i bliskiej obrony.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Cały czas zastanawiam się, jak to jest możliwe, że statystyczny Polak czyta pół książki rocznie...
    Książka rzeczywiście zapowiada się interesująco, rozejrzę się za nią po sesji ;-)

    Tymczasem, jeśli pogoda Wam przeszkadza, zapraszam do mnie, gdzie znajdziecie ostatnie tanie loty na wakacje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Polecam HARLANA COBENA i jego powieści kryminalne. Ponad 400 stron czyta się jednym tchem- góra 2 dni. Wciągają niesamowicie.

    Wielunianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mozesz podac jakies tytuly?

      Usuń
    2. Najlepsza-wg mnie-" nie mów nikomu", inne to np "niewinny", "obiecaj mi", "w głębi lasu", "bez pożegnania", "bez skrupułów". Te przeczytałam pewnie reszta książek jest równie wciągająca.

      Wielunianka

      Usuń
  20. Zastanawiałam się nad kupnem tej książki:)) ja uwielbiam czytać i kolekcjonować książki:)
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak jest taka pogoda, to ja tak samo nawet nie wystawiam nosa za drzwi jak nie muszę :) Jestem teraz w trakcie czytania "Dziewczyny, która igrała z ogniem" (bardzo wciągająca i fajnie napisana, ale też kolos - prawie 700 stron, a czeka mnie jeszcze kolejna część, też taka gruba :D) i czytam "Tajemniczy Symbol" Dana Browna, ale jestem dopiero na początku, więc zobaczymy. Ja bardzo lubię sensacyjne książki i thrillery (kocham Harlana Cobena, Alex Kave), albo.. jak to już ze mną bywa, książki o rzeczach nadprzyrodzonych (wampiry, wilkołaki - jak nastolatka, wiem :D, ale zostało mi to jeszcze z dawnych czasów). Ależ się rozpisałam :) Miłego czytania :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwiewlbiam książki :) juz nawet nie mogę sie doczekac długiego weekendu aby pocztac sobie więcej :) a co do Ani z Zielonego Wzgórza hmmmmm wszystkie przeczytałam :)hehe jak pamietam to siedzialam codziennie i czytałam do rana :) aż nie chciało się odrwyać od lektury :)
    Buziaczki
    zapraszam do siebie będzie mi bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja serię o Ani przeczytałam chyba z 5razy, jak byłam młodsza wciągnęła mnie na maksa. I też tak jak Ty mogę mieć hałas cokolwiek, ale jak książka mnie wciągnie nie ma pomiłuj:) I najlepiej, żeby miała właśnie z 500stron:))))) A o tek książce co piszesz nawet nigdy nie słyszałam:(

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też uwielbiam czytać książki :)

    http://anna-and-klaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem bardzo mile zaskoczona tym, że czytasz książki:) Bo szczerze mówiąc, nie wyglądasz na taką osobę. Widać pozory mylą:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam przyjemność po raz pierwszy odwiedzić Twojego bloga... i jestem na prawdę mile zaskoczona ;)
    Jesteś bardzo kolorową osobą ;)Uwielbiam czytać książki,ale niestety nie mam na to czasu.
    świetne książki wybrałaś ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. Polecam kolejne części trylogii. Choć dalej ciekawe, wstrząsające i poruszające - część pierwsza zrobiła na mnie największe wrażenie.
    Podobnie - pochłonęłam ją w jeden wieczór i noc. Potem nie mogłam się z niej otrząsnąć, przez kolejne dni.
    Książką nie dość, że porusza ciekawy temat, to jeszcze jest w taki sposób napisana, że chłonie się każde słowo.
    Podobno jest ekranizacja pierwszej części "Kwiaty na poddaszu", nakręcony pod koniec lat 80.
    Osobiście nie oglądałam. Jakoś nie mam ochoty porównywać moich wyobrażeń książki z tymi filmowymi.
    Wolę zdać się na swoją wyobraźnię i to w niej rozegrać książkę.

    Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze zachęcam do przeczytania kolejnych części.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja przeczytałam wszystkie częsci Ani ale nie wciągnęły mnie zbytnio :)
    Podobnie jak Ty swoją milość do ksiazek odkrylam niedawno i moglabym siedziec w domu i czytac calymi dniami :)

    OdpowiedzUsuń
  29. moim zdaniem film byl beznadziejny za to ksiazka genialna

    OdpowiedzUsuń
  30. Ojeeeeej, uwielbiam Montgomery książka na pewno będzie świetna! ; )

    pozdrawiam i zapraszam! :]

    OdpowiedzUsuń
  31. ooo tak Ania jest genialna, już nawet nie pamiętam ile razy czytałam pierwszą część. Kiedyś doczytałam do 8 bo dwóch ostatnich nie mogłam znaleźć, ale jak się okazało koleżanka ma wszystkie części i już czekają w szawce na wakacje :)
    Tą książkę się pochłania, a szczególnie jak Ania zaczyna swoje wywody :P

    OdpowiedzUsuń
  32. Ojjj , z czytaniem to u mnie jest różnie . Zależy co , ale ogólnie czytać nie lubię ;cc
    W wolnej chwili zapraszam do siebie . Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  33. nie wiem czy to ważne ale ktoś dodał chyba bez twojej zgody zdj twoich butóww... http://szpileczki.com/?s=31608 ..

    OdpowiedzUsuń
  34. Zgodnie z obietnicą, zapraszam na moje pierwsze rozdanie na blogu :))

    OdpowiedzUsuń
  35. ja uwielbiam czytać :) ostatnia moja książka to "No logo" Naomi Klein - jeśli lubisz socjologię i tematy społeczne to naprawdę polecam :)
    z serii "Ani..." przeczytałam tylko pierwszą część, aż wstyd przyznać :P

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam :) Masz super bloga i jestem bardzo happy że znalazłaś mojego w tym "morzu" blogów :)
    Oczywiście dodaje do obserwowanych .. !!! :*
    Sama dopiero zaczynam i myślę ,że będę brać od Ciebie dużo inspiracji bo jesteś mega fajna osobą :)
    Nazwa bloga z języka hiszpańśkiego ? ;-)
    Co do książek nie czytam ,znaczy czytam jak mam czas bardziej wolę pisać jakieś swoje opowiadania :)
    Pozdrawiam ,damadelcristal ;*

    OdpowiedzUsuń
  37. Moją ulubioną książką zdecydowanie jest " Nazwij to ucztą miłości", w połowie książki zawsze ryczę jak dziecko :) Polecam :)

    K>

    OdpowiedzUsuń
  38. niesamowte że lubisz czytać ;) myślałam że młode pokolenie oprócz gazet ze zdjęciami, nie tyka się literatury a tu proszę ;) szalenie uwielbiam czytać książki związane z tematyką mody. Ostatnio trafiłam na "Coco" Cristiana Sanchez - Andrade ;) Warte polecenia :) A tak przy okazji ;)) jeśli masz ochotę to byłabym wdzięczna za odwiedziny ;)) można obserwować co było by miłe :)


    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Wczoraj właśnie myślałam o tym żeby przeczytać o dalszych przygodach Ani bo do tej pory czytałam jedynie część pierwszą, dzisiaj wchodzę tu - a tu oczywiście Ania. ;) A teraz (nie w tej chwili ale tak ogólnie ;d) czytam książkę "Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów" i "Sprężyna" (Jeżycjada). A ogólnie to kocham czytać! ♥

    OdpowiedzUsuń
  40. Kwiaty na poddaszu, ekstra książka. Wiesz, że są dalsze części? jest ich dokładnie 5 i nie tak łatwo je dostać w byle jakiej księgarni etc. Niedługo zaczynam czytać 5 część, Polecam bo książka jest niesamowita i nigdy byś się nie domyśliła co stanie się dalej, ale czy się dowiesz, zależy tylko od Ciebie :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 IDEALNE CHWILE